HTML

Nomád Terepfutó Suli

Elindítjuk a Nomád Terepfutó Suli blogját. Ahol aktualitások, információk lesznek a suli működéséről.

Friss topikok

• Mark Downhill: Gratulálok nektek csak így tovább (2023.10.09. 16:37) Rendelkezés az adó 1%-ról.
  • Athosbá: @riel: Szia! PDF formátumban van. Érdekes, mert nálam megnyílik... Próbáld megnézni a facebook old... (2016.12.12. 08:18) II. Avalon-Nomád Jótékonysági Mikulás Futás
  • Athosbá: Nagyon szép volt a tegnap esti futás. Az idő kegyes volt hozzánk és a felhők is eloszlottak mikorr... (2014.11.07. 09:51) Telihold csütörtökön!
  • Athosbá: @nedus65: Köszi! Te sem tétlenkedsz ahogy látom. Igyekszem a korosztályomban jól szerepelni. A lén... (2014.03.03. 09:33) Athosbá is készül 2.
  • Athosbá: Kiegészítésül egy kis videoanyag az évadzáró versenyünkről:www.minap.hu/mivid.php?ext.a38308 (2013.08.06. 16:04) Bemutatkozás

Címkék

Beszámoló az Aggteleki Terepfutó Táborról

2014.07.28. 15:20 Athosbá

Ahogyan azt ígértük, a görömbölyi versenyünk legjobb helyezést elért futóit elvittük az Aggteleki Kempingbe egy edzőtáborba. Itt az volt a cél, hogy minél jobban megismerjék a terepfutás csínját-bínját, valamint a gyakorlatban is kipróbálják a különböző terepviszonyok közötti futást. Valamint csapatépítő jellege is van egy ilyen tábornak, hát ezt is kellően kihasználtuk.

Július 25-én pénteken érkeztünk meg Aggtelekre a délelőtti órákban és elfoglaltuk a szállásainkat a kemping apartmanjaiban. Ezután összegyűltünk és megbeszéltük, hogy mi is vár majd ránk az elkövetkező 3 napban. Majd pedig egy kis előadás következett a térképismeretről, tájékozódásról, a terepfutáshoz szükséges felszerelésekről, az objektív veszélyekről. Előadás után ebéd következett, amit szabadprogram, "emésztési" pihenő követett. Kora délután tartottuk meg az első futóedzést, ami kombinálva volt a tájékozódás és térképismeret fejlesztésével. Egy színes rajtszámot elrejtettem az erdőben, az egyik ösvény melletti fán. Csapatokba rendeztük a társaságot és ezeknek a csapatoknak, meg kellett találniuk a rajtszámot egy térképmásolat segítségével, amelyen be volt jelölve a "kincs" helye. Megjegyezni a rajtszám színét és számát, majd visszafutni a célba. 2 percenként indultak a csapatok. Azt kell mondjam, hogy nagyon ügyesek voltak. Mind a 4 csapat megtalálta a számot és elég gyorsan le is futották közben a 3 km-es távot. Jól tudtak együttműködni, igazi csapatként dolgoztak mindannyian. Egyébként az egész tábor ideje alatt a gyerekek veszekedés és viták nélkül játszottak, edzettek együtt. Ennyire konstruktív, érdeklődő és aktív csapattal csak ritkán találkozik az ember!!! A tájékozódási futás után egy kis pihenő következett. Amit természetesen a gyerekek aktívan töltöttek. Labdajátékokkal és a kemping környékének felfedezésével. Este a vacsora után vetítést tartottunk nagy nemzetközi terepfutó versenyekről és a világ elit futóiról. megemlítve természetesen hazánk legjobbjait is. Lelkesen fogadkoztak, hogy majd ők is megmutatják a világnak hamarosan mit tudnak!!! Azért is jó volt a hazai legjobbak eredményeit megmutatni, mert így érezték a gyerekek, hogy nekünk magyaroknak is van esélyünk a nagy hegyeken, nem csak az alpesi országok szülötteinek.

Esti vetítés után, már kellően sötét volt egy fejlámpás éjszakai kocogáshoz. Ezt azért iktattuk be, hogy gyakoroljuk a lámpával futást terepen. Ami bizony nem is olyan könnyű, ha technikás a pálya. Ezt a feladatot is hiba nélkül, és lelkesen hajtotta végre a csapat. Valamint arra is igen jó volt ez a próbatétel, hogy kellemesen elfáradtak tőle a gyerekek, így nem csiviteltek túl sokáig. Hamar elaludtak.

Szombaton reggel fél 7-kor volt az ébresztés és még reggeli előtt, üres hassal tartottuk az első edzést. Ez a tábor melletti rét körül zajlott. 1 km-es körön. Bemelegítés után, egyesével indultak a kört lefutni a gyerekek, erőnlétük és sebességük alapján kialakított sorrendben. A leggyorsabb futó indult utoljára. A cél az volt, hogy ennek ellenére nagyjából egyszerre érjenek célba. Ez persze a valóságban nehezen kivitelezhető. Mindenesetre az utolsó 3 induló ért be leghamarabb. Némi szusszanás és gimnasztikázás után újabb kör következett, egy kicsit módosítva a sorrendet és az indítási időket az előző futam alapján. Második alkalommal már kisebb eltéréssel futott be a mezőny. Levezetés és egy kis séta után reggelizni ment a társaság. Mivel a szombati napunk volt a z egyetlen teljes nap, a táborban, így erre tettük a hosszú túrát. Kis hátizsákokkal felszerelkezve Aggtelekről áttúráztunk Jósvafőre. Közben növényekkel, állatokkal ismerkedtünk, valamint a terület geológiájáról is ejtettünk pár szót. Szóba került a különböző kőzetű területeken való futások mikéntje. Hiszen más-más kőzetek különbözőképpen tapadnak, vagy csúsznak és figyelni kell a cipőválasztásra is. Jósvafőn végigjártuk a Fürkész tanösvényt. remek feladatok voltak a patak partján végig. A játszótéren ejtettük meg az ebédet, majd a Kúria melletti hídnál a gyerkőcök belelábaltak a patakba, egy kis hűsölés végett. Délután visszaindultunk Aggtelek felé.

Visszatérve a szállásunkra egy kis pihenő következett, majd vacsora. Vacsora után hagytuk, hogy ülepedjen a kaja és még sötétedés előtt egy pörgetős kis szembe dombváltót csináltunk. A 4 fős csapatok 2-2 tagja szembe állt egymással, egy domb alján és tetején. Váltófutás jelleggel futottak fel, illetve le a dombon a csapatok tagjai. mindenkinek 2 kört kellett teljesíteni, így jutott minden csapattagnak emelkedő és lejtő is. Sötétedés után újra egy esti vetítés következett, ahol az előző estéhez hasonlóan nagy nemzetközi versenyeket néztünk meg.

Vasárnap reggel bemelegítés után és még reggelizés előtt a szombatihoz hasonló edzést tartottunk. vagyis 1 km-es szintes rétkört kellett egyéni indítással lefutni. A gyorsabb lábúak indultak később. Rövid átvezetés után 2x150/150 m-es fartlek következett, hogy egy kicsit felpörgessük a társaságot.  Reggelink elfogyasztása után szabadprogram volt és összepakolás az elutazáshoz. Még ebéd előtt csináltunk egy "kincskeresős" kocogást térképlapokkal. 2 db színes rajtszámot kellett felkutatni a csapatoknak a kemping körül és az erdőben. Egész jól megoldották. A legkisebbek voltak ebben a leggyorsabbak. Ebéd után bepakoltunk az autókba és elhagytuk a szállásunkat. átmentunk Jósvafőre, ahol feltúráztunk a Hucul ménes karámjához, majd pedig  Tohonya-patak völgyén visszatértünk a faluba. Éppen elkerültük a hatalmas felhőszakadást.

Konklúzióként elmondható, hogy mind edző nagyon meg voltam elégedve a csapattal. Jobbat senki nem is kívánhat magának. szófogadók, lelkesek, kemények voltak a gyerekek. Remélem épülésükre vált a tábor mind testileg, mind lelkileg.

Köszönet illeti a szülőket, hogy elhozták a gyerekeket a táborba, valamint Nagy Katalint és Hubay Mártát, akik főztek ránk a tábor alatt, és mosogatták is a sok edényt. Így a gyerekek valóban a sportra koncentrálhattak. (Azért természetesen besegített mindenki a terítésben, pakolásban.) A György testvérek nagypapáját is nagy köszönet illeti meg, hiszen rengeteget segített a gyerekek mozgatásában, a túrák során és az utazásnál. Külön köszönet Carlos feleségének Orchideának és a Farkas családnak az esti vetítésekhez a technika biztosításáért. Farkas Évának, a szállásokért. Az EthicSportnak és Lengyel Lászlónak pedig a nagyon finom és frissítő hatású italporokat, géleket köszönjük!

Remélem lesz még lehetőség hasonló táborok szervezéséhez. ha lesz igény rá, akár az év más időszakaiban is.

Jó felkészülést kívánunk mindenkinek a versenyekre!!!

Üdvözlettel: Athosbá

Szólj hozzá!

Címkék: Terepfutás Edzés

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.