HTML

Nomád Terepfutó Suli

Elindítjuk a Nomád Terepfutó Suli blogját. Ahol aktualitások, információk lesznek a suli működéséről.

Friss topikok

• Mark Downhill: Gratulálok nektek csak így tovább (2023.10.09. 16:37) Rendelkezés az adó 1%-ról.
  • Athosbá: @riel: Szia! PDF formátumban van. Érdekes, mert nálam megnyílik... Próbáld megnézni a facebook old... (2016.12.12. 08:18) II. Avalon-Nomád Jótékonysági Mikulás Futás
  • Athosbá: Nagyon szép volt a tegnap esti futás. Az idő kegyes volt hozzánk és a felhők is eloszlottak mikorr... (2014.11.07. 09:51) Telihold csütörtökön!
  • Athosbá: @nedus65: Köszi! Te sem tétlenkedsz ahogy látom. Igyekszem a korosztályomban jól szerepelni. A lén... (2014.03.03. 09:33) Athosbá is készül 2.
  • Athosbá: Kiegészítésül egy kis videoanyag az évadzáró versenyünkről:www.minap.hu/mivid.php?ext.a38308 (2013.08.06. 16:04) Bemutatkozás

Címkék

Beszámoló a 2016 évi Edzőtáborunkról

2016.08.19. 00:06 Athosbá

Idén is megrendeztük szokásos edzőtáborunkat Aggteleken és a Magas-Tátrában. Sok nagyszerű és tehetséges fiatal atléta és terepfutó tanonc jött el. Valamint segítők, akik nélkül nem valósulhattak volna meg a programok.

Augusztus 12-én délelőtt gyűltünk össze az Aggteleki Kempingben, ahol az Euroglobe Kft. bocsájtott a rendelkezésünkre néhány faházat és egy apartmant. Miután elfoglaltuk a szállásainkat, egy kis térképismereti órával, majd pedig a környék jobb megismerését hivatott kincskereső tájékozódási futóversennyel kezdtük. Csapatokra osztottuk a társaságot. A csapatok 3 percenként indultak és 4 elrejtett, térképen megjelölt pontokat kellett megtalálni. A csapatok nagyon ügyesek voltak, minden pontot megtaláltak és egész gyorsan.

A kis tájfutó verseny után megebédeltünk és némi szieszta következett. Délután egy rövid túrát tettünk a Baradla tető felé, majd le a faluba és vissza a kempingbe. Közben ismerkedtünk a környék természeti értékeivel, növényvilággal és a geológiai érdekességekkel. Estefelé eljött a második edzés ideje. Bemelegítés után amit Majkut Gergő tartott, egy izgalmas rét körüli váltófutást rendeztünk. Kis csapatokat alkottunk a gyerekekből és a kemping melletti réten azt körbefutva zajlott a verseny. Kb. 1 km volt mindenkinek a penzum. Végül levezető kocogás jött és mentünk vacsorázni. Éjszaka időben le kellett feküdni, mivel másnap reggel 6-kor volt ébresztő, mivel még a reggeli előtt edzésre mentünk.

Szombaton reggel még alig pirkadt, amikor mi már a kemping melletti réten gyülekeztünk, a Gergő által levezényelt reggeli tornára. Ami nem szokványos gimnasztika volt, hanem egy jó kemény köredzés. Sok kemény gyakorlattal. Majd rétkör következett, előbb egyéni indítással, majd váltóban. Végül nyújtás, lazítás. Két nagyobb futóval még rátettünk pár kilométert, mert átfutottunk Szlovákiába, Kecső felé. Edzés után reggeli következett, amit addigra a segítő csapatunk szépen összerakott.

Reggeli után szabadprogram volt az emésztés jegében. Majd bejártunk egy rövid, de érdekes, interaktív tanösvényt ami a táborunk mellett indult és oda is érkezett vissza. Megebédeltünk és ezután némi szieszta jött. Aki nem akart pihenni, az megnézhette, az éppen itt zajló Aggtelek Kupa sziklamászó versenyt. Délután egy kemény és hosszú futás következett, sok szinttel és igen technikás terepen. 7 km volt a penzum, amit mindenki szépen és becsülettel meg is csinált. Sokkal jobb tempóban, mint előzetesen vártuk. Iván Levente, aki a Hegyifutó VB-re készül, dupla távot futott. Neki már kell a nagyobb terhelés. Este még csináltunk egy kis váltófutást a dombon. Majd vacsora következett és mindenki fáradtan dőlt az ágyába. (Na persze...csivitelés az még jó sokáig tartott...)

Vasárnap is igen korán keltünk és Gergő, még az előző napi köredzésnél is keményebb reggeli átmozgatást csinált. A futás már szinte pihentető volt ahhoz képest. A reggeli elfogyasztása után felkerekedtünk, hogy egy nagyobb túrát csináljunk Jósvafőn és környékén. Autókkal átvittük a csapatot, majd bejártuk a Baradla Trail futóverseny hosszú távjának néhány részét és pancsoltunk kicsit a patakban. Majd elnyaltunk egy-egy házi készítésű fagylaltot. Visszatérve a táborba bográcsos finomságot ebédeltünk és emésztés gyanánt nagy kártyacsaták zajlottak, meg társasjátékozás. Délután elmentünk a Cseppkő Hotelbe, ahol a wellness részleget látogattuk meg. Medencével, szaunákkal. Ránk fért már egy kis lazulás. Este pedig miután teljesen besötétedett, fejlámpákkal, éjszakai futásra mentünk. Mivel utolsó aggteleki éjszakánk volt, ezért sokáig ültünk még a tábortűz mellett.

Hétfőn tábort bontottunk. Összepakoltunk és a szülők segedelmével hazaindult a csapat nagyobbik fele. A gyakorlottabb hegyifutókkal még nem fejeztük be az edzéseket. Egy kisebb válogatott csapattal ugyanis kiutaztunk a Magas Tátrába, hogy igazi nagy hegyek között gyakoroljunk tovább. Biela vodánál parkoltunk le és innen nagy hátizsákokkal a sárga jelzést követve feltúráztunk a Zöldtavi házhoz. Itt azonnal átöltöztünk futóruhába és még a napnyugta előtt nekiindultunk futva a Nagy morgás hágónak. A láncos rész igen izgalmas volt. Mindenki szépen vette az akadályokat. Nagyon gyorsan igen magasra jutottunk. A hágóig sajnos nem volt már idő elmenni, mert akkor sötétben értünk volna vissza.Este még sokáig kártyáztunk és próbáltuk feltölteni az energia raktárainkat.

Kedden reggel korán keltünk és Farkas Blázzsal, valamint Iván Leventével technikás edzésre mentünk. Sziklás terep, sok szinttel. A Fehér tó irányába futottunk, miután bemelegítésül lekocogtunk a parkoló felé vezető út feléig és vissza. Edzés után átöltöztünk és megreggeliztünk. Majd az egész csapat közös hosszú túrára indult. A Fehér-tó érintésével a Kopa-hágóba kapaszkodtunk fel. Közben egészen barátságos zerge csapattal is találkoztunk.

Délután ebéd, majd pihenő következett az esti edzés előtt. Este Balázs, Levente és Farkas Orsival indultunk neki a hegynek. Előbb egy kevéssé technikás és meredek úton iramot futottunk a felfelében...csak az érzés kedvéért. Majd következett a kemény hegymenet. Felfutottunk a Fekete-tó felé. a sárga turistaúton, a roppant meredek tófalon. A tó partján viszont a gyönyörű táj mellett, egy igen szelíd zerge csapat is fogadott bennünket. Csináltunk is pár közös fotót. Visszafelé nagyon óvatosan kellett haladni, mert igen sérülésveszélyes volt az ösvény. Azért baj nélkül lejutottunk.

Szerdán még tervben volt egy búcsú futás, de az sajnos elmaradt, mert elég nagy esőt kaptunk. Így túrázással búcsúztunk a Tátrától. Leballagtunk a parkolóba és hazaindultunk.

Összességében egy igen hasznos és eredményes hetet tudhatunk magunk mögött. A VB-re készülő Iván Levente számára különösen fontos volt ez a tábor, főleg a magashegyi része.

Jövőre újra belevágunk. Remélhetőleg még nagyobb csapattal és sok lelkes futócsemetével.

Szólj hozzá!

Címkék: Terepfutás Futás Edzés

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.