HTML

Nomád Terepfutó Suli

Elindítjuk a Nomád Terepfutó Suli blogját. Ahol aktualitások, információk lesznek a suli működéséről.

Friss topikok

• Mark Downhill: Gratulálok nektek csak így tovább (2023.10.09. 16:37) Rendelkezés az adó 1%-ról.
  • Athosbá: @riel: Szia! PDF formátumban van. Érdekes, mert nálam megnyílik... Próbáld megnézni a facebook old... (2016.12.12. 08:18) II. Avalon-Nomád Jótékonysági Mikulás Futás
  • Athosbá: Nagyon szép volt a tegnap esti futás. Az idő kegyes volt hozzánk és a felhők is eloszlottak mikorr... (2014.11.07. 09:51) Telihold csütörtökön!
  • Athosbá: @nedus65: Köszi! Te sem tétlenkedsz ahogy látom. Igyekszem a korosztályomban jól szerepelni. A lén... (2014.03.03. 09:33) Athosbá is készül 2.
  • Athosbá: Kiegészítésül egy kis videoanyag az évadzáró versenyünkről:www.minap.hu/mivid.php?ext.a38308 (2013.08.06. 16:04) Bemutatkozás

Címkék

Bükkszentkereszt nyári edzőtábor 2017

2017.09.01. 11:28 Athosbá

Az eddigiektől eltérően ebben az évben nem Aggteleken, hanem a Bükk szívében, Bükkszentkereszten tartottuk meg a nyári hegyifutó edzőtáborunkat. Szállásunk ugyanott volt, ahol már télen is vendégeskedtünk. Jól bevált helyre visszajár az ember. 4 naposra tervezett táborunkba 18 diák és 2 felnőtt került meghívásra. Illetve az eredetileg meghívottakból ennyien tudtak eljönni. A Görömbölyi Terepfutás győztesei mellett a Terepfutó Suli legjobbjai jöttek el.

1. Lipták Doroti Gyarmati Dezső Á.I.
2. Farkas András Nomád Terepfutó Suli
3. Zibrinyi Luca Nomád Terepfutó Suli
4. Bánhegyi Brigitta Gyarmati D. Á.I.
5. Farkas Orsolya Nomád Terepfutó Suli
12. Iván Levente Nomád Terepfutó Suli
13. Budai Fruzsina Ózd
Segítők:
Jobbágy Zoltán, Farkas Éva, Zámbori Anna, Zámbori Zalán, Balogh Zsófia, Kováts Anna.

Augusztus 24-én csütörtökön reggel volt a találkozó a Napsugár utcai vendégházban. Itt beosztottuk a szobákat, felállítottuk a sátrakat és berendeztük a konyhát a sok finomságot elpakolva, amikkel a szülők elláttak minket: Gyümölcsök, szörpök, ásványvizek, sütemények. Ezúton is köszönjük!!!
Az első nap még a környékkel való ismerkedéssel telt, ezért még ebéd előtt egy kis túrát tettünk Fehérkő felé, illetve a szikla tetején lévő kilátópontra.
A túra végeztével visszatértünk a táborunkba és Jobbágy Zoltán remekművét fogyasztottuk ebédre, Bográcsban főtt marhapörköltet. Ebéd után csendes pihenő következett, ami természetesen minden volt, csak nem csöndes. :-) Kártyázás, tollasozás, vízicsaták, ping pongozás.
Délután hosszú terep edzést tartottunk, csoportbontásban. A nagyobbak hosszú körre mentek, míg a kisebbekkel egy rövidebb 1 órás kört futottunk. Este vacsora után besétáltunk a falu központjába ahol egy kicsit csocsóztunk és biliárdoztunk. Éjszaka ettől függetlenül elég nehezen ment a nyugovóra térés. :-)
Második nap reggelén korán ébresztőt fújtunk, ugyanis még reggelizés előtt egy órás futásra indultunk. Ismét két csoportban. A nagyobbaknak egy 2 km-es körből kellett 4-et teljesíteni a szállásunk körüli ösvényeken. A kisebbeknek, korcsoportoktól függően 3, illetve 2 kört. Futás után még fél óra törzsizom erősítés következett. Így jobban kiéheztek a reggelire. Volt is fogyasztás, ahogy illik. :-)
Reggeli után pihenő és csendes emésztés következett. Majd pedig elővettük a területről készült térképeket és egy kicsit átbeszéltük a térkép használatának mikéntjét. A pihenő alatt egy tájékozódási futópályát építettünk ki a segítőkkel. Ezen a pályán kellett 4 pontot megtalálni a gyerekeknek. csapatokra osztottuk őket, kaptak egy-egy tájfutó térképet bejelölve rajtuk a megtalálandó pontokat. 2 percenként indultak a csapatok. A cél az volt, hogy együtt futva megtalálják a pontokat, az ott lévő különböző színű filctollakkal megjelöljék a térképeiket, bizonyítva, hogy valóban megtalálták azokat és a lehető leggyorsabban vissza is érjenek a célba. Akkor érvényes a csapat eredménye, ha az utolsó futója is megérkezik. Ezért is volt érdemes együtt maradniuk. Végül két csapatnak sikerült valamennyi filctollat megtalálnia, a másik két csapat hiányosabb térképpel tért vissza. (De legalább nem vesztek el. :-D)  Ezután a kis verseny után rövid pihenő és ebéd következett. ismét bográcsban főtt finomság várt ránk.
Délután új útvonalakat kerestünk a falu körül. Természetesen ismét két csoportban. A nagyok Bükkszentlászló - Fehérkő lápa - Bükkszentkereszt kört futottak, majd csatlakoztak a kicsikhez, akik előbb déli irányból megkerülték a falut és a sípályák tetején lévő kilátóhoz kocogtak. Itt egy kis váltóverseny következett. 4 fős csapatokban egy elég szintes körön kellett váltóban futni. izgalmas verseny kerekedett belőle. Meg is beszéltük, hogy a másnapra tervezett dombrésztávos edzést is ebben a stílusban csináljuk majd.
Innen visszakocogtunk a szállásunkra és megvacsoráztunk. Estebédünk elfogyasztása után kártya csaták és társasjátékozás következett egy kicsit TV-t néztünk, majd nyugovóra tértünk.
Szombaton reggel egy igen hosszú futás várt mindkét csoportra. A nagyok Dél felé a IV. Béla emlékútra futottak, azon keresztül pedig a Lófő tisztásra. Itt visszakanyarodtak északi irányba és a kilátó érintésével visszatértek a szálláshoz. A kicsik sem úszták meg sokkal lazább feladattal, ők is déli irányban indultak és egy kanyargós murvás erdei úton a Bika-rétre futottak, majd innen vissza ugyanazon az úton. Eléggé megfáradt társaság csinálta a hasizom gyakorlatokat a futás végén. :-) Viszont most sem volt panasz az étvágyra a reggelinél. :-)
Ez volt az a nap, amikor a legnehezebb edzéseket terveztük. Ezt természetesen be is váltottuk. Ebéd és egy kis vizes szivacs dobálós kergetőzés után, az esti súroló fényekben kikocogtunk a 666 m magasan lévő kilátóhoz, ahol 4 fős csapatokat alkotva váltó versenyeket rendeztünk. Időnként megvariáltuk a csapatokat, hogy kiegyenlítődjenek az erőviszonyok. Először egy szintes körpályán zajlott a verseny, amiben hosszú enyhébb lejtő és rövidebb, de nagyon meredek emelkedő volt. kiválóan teljesített mindenki. A legkisebb gyerekek is lelkesen és keményen küzdöttek. Rövid pihenő után föl-le váltók következtek. Szintén 4 fős csoportokban. A csapatok 2 tagja a hegytetőn várakozott, míg a másik két delikvens a lejtő alján. Szembe váltók voltak, minden tagnak egyszer lejtőn egyszer pedig emelkedőn is kellett futnia. Mivel még maradt erő a fiatalokban, egy tömegrajtos kis háziversenyt is csináltunk a kilátó körül. Végül visszakocogtunk a szállásunkra.
Jobbágy Zoltán fotói az edzésünkről:
Visszatérve nagyon kellemes meglepetés fogadott bennünket. A szülők jóvoltából, hatalmas adag palacsinta és több doboznyi jégkrém várt ránk. :-) Mondanom sem kell, hogy sáskaként rontott a had a finomságokra. :-)
A nap azonban itt még nemért véget. Némi pihenő után tábortüzet gyújtottunk, szalonnát sütögettünk és vártuk, hogy teljesen besötétedjen. ugyanis éjszakai túrára indultunk, fejlámpákkal. Vidám hangulatban eltúráztunk Fehérkő lápára és vissza. Nagyon kellemes kis túra volt, bár az éneklés miatt vadakkal nem találkoztunk. :-)
Utoljára még a szálláson aludtunk. Vasárnap ugyanis búcsúznunk kellett a szállásunktól, a tábortól. Azért még reggel egy búcsú futást megejtettünk. Németh Csabi jött hozzánk látogatóba és a nagyobbakat elvitte egy jó hosszú körre a Hollós hegyek irányába. Neki ez egy kis edzés volt a következő heti OCC táv lefutása előtt. A kicsiket Athosbá boldogította egy órás futással. Mikor mindenki visszatért, elkezdtük a tábor kitakarítását, a sátrak lebontását és könnyes búcsút vettünk egymástól. Jöhetnek az őszi versenyek! Jövőre újra, ugyanitt!

Szólj hozzá!

Címkék: Terepfutás Természet Edzés Alapítvány Túrázás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.